پارکور و freerunning از نگاهی دیگر
نوشته شده توسط : william

تا اونجایی که من اطلاع دارم این روزا بحث فرق بین freerunning   و پارکور بین پارکور کارای عزیز کشورمون  خیلی بالا گرفته تا جایی که حتی اختلاف نظر در این باره منجر به جدایی اعضای بعضی گروهها شده (که این خیلی بده)برای همین ما پس از پرس و جو هایی که کردیم نظر خودمون رو به عنوان افرادی که مدتی هست پارکور کار کردیم در این باره اعلام میکنیم (شما میتونین اینا رو قبول کنید یا نه بلاخره نظر هر کسی برای خودش عزیزه )

یه سوالی از همه پارکور کارای ایران دارم:

اگه از شما بپرسن "برای چی داری ورزش میکنی" ساده ترین جوابی که میتونید به این سوال بدین چیه؟؟

شما رو نمیدونم ولی من میگم :چون از ورزشم لذت میبرم

همونطور که میدونید لذت بردن از چیزی یه امر سلیقه ای هستش و از اونجا که سلیقه ی افراد مختلف با هم متفاوته  ممکنه من از چیزی لذت ببرم که شما از اون خوشتون نیاد.

حالا من میخوام اینو تو ورزش خودمون بررسی کنم:

 فکر کنم همه قبول دارین که پارکور و  freerunning   دو ورزش نزدیک به هم هستن پس ممکنه یه نفر از پارکور خوشش بیاد و یه نفر از  freerunning ولی تعجب من اینجاست که چرا اون دسته از افرادی که بهfreerunning علاقه دارن از بروز این علاقه خودداری میکنن و اونو کسر شان خودشون میدونن .و به نظر من این یکی از اساسی ترین مشکلات ماست که باعث شده بعضی از افراد کم تجربه با اطلاعات ابتدایی خودشون پارکور و   freerunning رو کاملا غلط  تشریح کنن

صحبت من با افرادی هستش که  freerunning رو حرکات هوایی میدونن و هر حرکتی به جز اون رو پارکور

بهتره بدونین که کاملا در اشتباه هستین

حرکات هوایی فقط بخشی از ورزش  freerunning   رو تشکیل میده در صورتی که این ورزش حرکات بسیار زیادی از جمله والت ها  که جامعه freeruner   ها سعی کرده برای راحتی کار افراد تازه وارد این حرکات  رو که میشه از اونها برای رد کردن اکثر موانع استفاده کرد دسته بندی کنه  مثل dash. monkey king .,..   برای پی بردن به این قضیه میتونین به سایت  urbanfreeflow  رجوع کرده و کلیپ های اموزشی  freerunning   رو مشاهده کنید همچنین از اونجایی که یکی از جذابیت های ورزش پارکور اینه که این ورزش قانونی نداره و هیچ حرکت تعریف شده ای تو اون وجود نداره  پس نمیشه این حرکات رو (والت ها) به پارکور نسبت داد ولی با این حال بعضیا  خودشون از این حرکات استفاده میکنید و اسمشو پارکور میزارن و برعکس بعضیا فقط حرکات اکروبات و ژیمناستیک رو انجام میدن و اسمشو freerunning میزارن که هر دو دسته در اشتباه هستن

همونطور که اکثر شما میدونین پارکور و  freerunning   هر کدوم شعار خاص خودشون رو دارن من این دو شعار رو مینویسم:

  parkour : موانع سر راهت رو با سریعترین و بهترین روش  پشت سر بزار

freerunning : موانع سر راهت رو با هر روشی که دوست داری پشت سر بزار

حالا این وسط یه سوالی برای من پیش اومده که اونو با یه مثال مطرح میکنم:

فرض کنید که یه مانع رو به روی شما قرار داره  اگه ما بتونیم این مانع رو با یکی از حرکات freerunning   در کمترین زمان پشت سر بزاریم  ایا ما به تعریف پاکور عمل نکردیم .

شما به فردی که این کارو انجام داده تراسور(پارکور کار) میگید یاfreeruner    

مثال های زیادی مثل این وجود داره که به ما ثابت کرده که پارکور و freerunning   علاوه بر این که  دو ورزش  جدا از هم نیستند بلکه این دو ورزش در هم امیخته شدند

البته من هم قبول دارم که پارکور تعریف کامل تری داره و هدف والایی رو دنبال میکنه.

یه موضوع دیگه ای که هست در مورد کلیپ های پارکور هست

شما اگه کلیپ های دیوید بل رو هم نگاه کنید حرکات زیاذی میزنه که ممکنه جزو پارکور نباشه که این کار هم اشتباه نیست بلکه کلیپ نشان دهندهی توانایی های فرد هستش واگه میخواهید کلیپ بدین برا خودتون محدودیت ایجاد نکنید

با تمام این اوصاف ازتون خواهش دارم که بیش از این خودتونو درگیر مسائل حاشیه ای نکنید  +

سعی کنید به ورزشی که علاقه دارین بپردازین و اگه از زدن حرکتی عاجز هستین با نسبت دادن اون به freerunning   و تخریب  و تحریف این ورزش کار خودتون رو راحت نکنید (این فقط گول زدن خودتونه)

با ارزوی موفقیت برای تمام پارکور کار ها و  freeruner



:: بازدید از این مطلب : 809
|
امتیاز مطلب : 134
|
تعداد امتیازدهندگان : 44
|
مجموع امتیاز : 44
تاریخ انتشار : 4 / 1 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: